ВМІННЯ ВИПУСКНИКІВ 2030 РОКУ ДЛЯ ОТРИМАННЯ РОБОТИ

Чи забезпечить нова дванадцятирічна школа своїх випускників необхідними вміннями та навичками після її закінчення та які саме вони будуть? Школа підготовки студентів Оксфордського університету та Британський фонд розвитку інновацій Nesta вирішили дати відповідь на це питання і провели спільне дослідження.

На думку експертів, до 2030 року будуть повністю автоматизовані професії мерчендайзера, далекобійника і адміністратора. Натомість вчителі початкових класів, вчені в сфері біотехнологій та медсестри, навпаки, стануть набагато більш затребуваними.

Крім цього, у доповіді описуються навички, які будуть потрібні для професій майбутнього, особливо в світлі тотальної комп’ютеризації та автоматизації. Перш за все, це здатність приймати рішення, аналізувати можливі втрати і вигоди від майбутніх дій. На значно вищому рівні будуть цінуватися вміння генерувати ідеї, причому важлива не їх якість, а, як не дивно, кількість, з яких штучний інтелект буде прораховувати можливі варіанти.

Ще більше, на думку дослідників, через десять років буде цінуватися вміння персоніфіковано навчати інших, таке собі репетиторство. Фахівці, які вміють донести інформацію і скласти індивідуальний план навчання, стануть більш затребуваними. Крім цього, важливим стане вміння розуміти довгострокові результати навчання і вплив на них отриманої нової інформації.

Нарешті, по справжньому буде оцінена оригінальність – навик, який в 2030 році буде важливішим від усіх інших. Це означає, що необхідно буде придумувати несподівані рішення для різного роду завдань і вміти по-іншому дивитися на, здавалося б, буденні речі.

У доповіді наголошується, що такі навички, як творче мислення, адаптивність і вміння мислити будуть важливішими, ніж конкретні знання або навички, яким сьогодні приділяється надмірна увага в начальному процесі, оскільки останні можуть бути легко замінені простими алгоритмами на основі штучного інтелекту і роботами, у той час як для опанування перших машинам знадобиться ще довгий час.

У підсумках доповіді експерти пішли ще далі і спробували спрогнозувати, якими будуть професії майбутнього, засновані на вищезазначених навичках. На їхню думку, розвиток медицини призведе до появи фахівців, які будуть допомагати людям пристосовуватися до життя після 100 років. Також будуть затребуваними дизайнери, які створюють першокласний VR-досвід (віртуальна реальність).

Тож слід наголосити на тому, що в майбутньому винахідливість буде найбільш затребуваним навиком, і педагоги, що піклуються про своїх учнів, повинні створювати навчальні програми, аби забезпечувати саме такі вміння.

Юрій КОНОВАЛЕНКО, кандидат педагогічних наук, за матеріалами technologyreview.com

Напишіть відгук