ДОРОГИ КІРОВОГРАДЩИНИ: ЯК ЗБЕРЕГТИ ВІДБУДОВАНЕ?

Чому в Україні погані дороги? За словами міністра інфраструктури Володимира Омеляна, у 2016 році загалом було відремонтовано лише один відсоток автошляхів України. Тож вже цьогоріч з державного бюджету на ремонт трас було виділено втричі більше коштів. Але щоб відбудований автошлях не «сповз» через рік, потрібне якісне утримування доріг.

У Кіровоградській області одна з найбільших загроз полягає у тому, що під колесами перевантажених автівок асфальт «пливе» під час спеки. До того ж територіальне розташування в центрі країни робить Кіровоградщину транзитною областю.

На всіх автотрасах області встановлені дорожні знаки, які обмежують чи забороняють рух великовагового транспорту. Але ж при цьому контроль у нас бажає бути кращим: на всю область працює лише один ваговий комплекс для вантажівок. У зв’язку з такою ситуацією особисто перевірити достовірність регіональних звітів до Кіровоградщини минулого тижня з робочим візитом прибув очільник Державної служби України з питань безпеки на транспорті Михайло Ноняк. Біля кордону з Черкаською областю – саме там, де зараз на нещодавно збудованому дорожниками майданчику працює пересувний пункт габаритно-вагового контролю, його зустріли начальник Служби автомобільних доріг у Кіровоградській області Вадим Коюденко та керівник обласного управління Укртрансбезпеки Олександр Кукуленко. Вадим Коюденко в свою чергу повідомив, що на Кіровоградщині наразі функціонують сім майданчиків для розміщення пунктів контролю, з яких три було збудовано протягом поточного року. Загалом же на область необхідно 15 вагових майданчиків, тож до планів всіх подальших поточних ремонтів регіональними службами було включено будівництво ще восьми майданчиків, а також місць для відстою транспорту.

З боку ж самої Держслужби Укртрансбезпеки для всієї України було закуплено 78 пересувних вагових комплексів, які будуть розподілені між областями відповідно до потреб: першочергове забезпечення отримали ті регіони, які мають припортові території та потужні залізничні розв’язки. Пересувні сучасні вагові комплекси являють собою укомплектований автомобіль з переносними вагами, сучасною оргтехнікою, забезпечені відповідною базою даних. При цьому комплекси оснащені  фото- та відеофіксацією,  що виключить корупційну складову в роботі бригади. Щодо власне Кіровоградщини, то під час робочого візиту Михайло Ноняк заявив: «До кінця року Кіровоградщина отримає ще три пересувні вагові комплекси, які було придбано за європейські кошти. Пізніше матиму розмову з представниками обласної влади щодо їх готовності посприяти у придбанні ще кількох таких комплексів».

Які ж перспективи боротьби з перевантаженими автівками? За словами очільника Служби Укртрансбезпеки, планується ввести дистанційний контроль навантажень: монтаж спеціальних датчиків безпосередньо у дорожнє покриття, які у разі перевантаження спрацюють і відправлять дані в лабораторію габаритно-вагового контролю з фотофіксацією даних порушника. Поки що Служба Укртрансбезпеки обіцяє розпочати втілення таких планів вже наступного року: орієнтовно облаштують 15 дистанційних пунктів контролю по Україні.

Ірина ТРЕБУНСЬКИХ

Напишіть відгук