«ЗЕБРИ», ЩО ЗНИКАЮТЬ

Напередодні святкування Дня міста у Кропивницькому дорожники нанесли на кількох вулицях та перехрестях обласного центру розмітку пішохідних переходів. Місто одразу стало виглядати по-особливому святково, ніби чоловік одягнув під чорний костюм білосніжну сорочку, і це помітно додало його образу солідності.

А вже через місяць стало зрозуміло: ще трохи і нові «зебри» поступово зникнуть з доріг, як і їх неоновлені «сестри».

Про те, що в країні 90 відсотків доріг знаходяться в жалюгідному стані, знають навіть діти. А свідченням того, що водії нехтують Правилами дорожнього руху, стала нещодавня трагедія в Харкові. Як написав у соцмережі глава МВС Арсен Аваков, на дорогах країни в минулому році загинули 3187 чоловік, а за 9 місяців цього – вже 2317! За даними патрульної поліції Кропивницького, цьогоріч на дорогах міста загинуло четверо людей.

Окрім аварій, спричинених водінням автомобілем в стані алкогольного або наркотичного сп’яніння, реальним чинником ДТП є й  відсутність пішохідної розмітки або недбале її нанесення чи невчасне оновлення. Адже, як відомо, розмітка поряд зі знаками, світлофорами тощо є одним з технічних засобів організації дорожнього руху. Виконуючи їх «вказівки», учасники руху самі себе захищають від дорожньо-транспортних пригод.

Зараз для розмітки використовують фарби, термопластики, стрічки-напівфабрикати, кольорові асфальто- і цементобетони, кнопки, металеві та керамічні плити тощо. У наших реаліях найчастіше наносять розмітку дорожньою фарбою – це найбільш дешевий спосіб. Але у будь-якому разі вона повинна відповідати державним стандартам. Зокрема,  згідно з прийнятими в 2010 році ДСТУ 2587: 2010, мати світлоповертаючий ефект, що досягається застосуванням спеціальних фарб з наповнювачами.

У пункті 5.3.1 (основні показники і характеристики) зазначено, що призначення розмітки — забезпечення візуальної орієнтації учасників дорожнього руху у разі вибору траєкторії, напрямку і режимів руху в різних дорожніх умовах. Розмітка повинна бути видима як у світлу, так і в темну пору доби на відстані, яка забезпечує безпеку руху.

Пункт 5.4.3 визначає, що у разі нанесення постійної горизонтальної розмітки треба застосовувати матеріали з терміном зносостійкості не менше ніж три роки для полімерної стрічки, один рік для пластичних мас та шість місяців для фарб.

Може, фахівці скажуть, що все в нас відповідає стандартам, але пересічні громадяни бачать іншу картину. Якщо уважно придивитися, видно, що половини нанесеної фарби на деяких «зебрах» вже немає, вона подалася кудись разом з колесами «залізних коней». Чи це не важливо, адже в цілому ж видно, що краска таки була нанесена. А ще цікаво, будуть вони відновлені через півроку чи вже напередодні чергового дня міста?

На наш запит у головному управлінні ЖКГ Кіровоградської міськради відповіли, що у 2017 році відновлення та нанесення нової розмітки по вулицях міста проводили ТОВ «Дорсервіс Україна»  та ТОВ «ТМГ—Сервіс». Пластикову розмітку пішохідних переходів цього року нанесли на вулицях Пушкіна, Андрія Матвієнка (колишня Башкирська), Михайлівській (колишня Кірова) та Шевченка.  Де саме потрібне відновлення, погодили з депутатами міськради, які й виділили відповідні кошти з міського бюджету

Хто контролює якість робіт? Самі ж виконавці і контролюють разом зі спеціалістом відділу будівництва та благоустрою ГУ ЖКГ КМР. З цих товаришів і треба питати, якщо місце, де можна переходити дорогу, ледве вгадується. Допомогу обіцяють надавати у спецінспекції з благоустрою міста.

Може, знайдеться хтось, хто скаже, що проблеми насправді немає. Проте усі ми знаємо, як частенько машини заїжджають не тільки за білу лінію перед пішохідним переходом, а й навіть на перехід в місцях, де є світлофори. Як ігнорують людей на переходах без світлофорів, коли ті стоять на місці, де ледве-ледве вгадується розмітка. А от оновлення «зебр» їх все ж таки трохи дисциплінує.

Трагедія, що сталася у Харкові, засвідчила: стаючи учасниками дорожнього руху, ми усі граємо в «русскую рулетку». Адже напади самовпевненості, яка межує з ідіотизмом, стаються як з водіями, так і з пішоходами. Візуальні «сигнальні системи» їх можуть привести до ладу, нагадавши, що Правила дорожнього руху повинні виконувати усі.

P.S.  Коли матеріал готувався до друку, на понеділковій нараді в мерії очільник управління ЖКГ запевнив, що  віднoвлення дoрoжньoї рoзмітки у Крoпивницькoму прoвoдитимуть з oгляду на пoгoдні умoви.

Лариса ГУРІНА

Напишіть відгук