У МАРШРУТКАХ ПІЛЬГОВИКІВ ПОМЕНШАЛО

У Кропивницькому на окремих напрямках, де працюють приватні маршрутні таксі, водії вимагають від пенсіонерів за віком або платити за проїзд, або виганяють людей із салонів.

ЧИМ ВИКЛИКАНО. Із  минулого року з державного бюджету припинили виплачувати компенсації перевізникам за обслуговування пасажирів-пільговиків, переклавши цей тягар на плечі міського бюджету.  У Кропивницькому наразі із 240 тисяч населення 70 тисяч – пільговики, а це 60% всього пасажиропотоку в обласному центрі.

ПОЗИЦІЯ МІСЬКОГО ГОЛОВИ. На минулій апаратній нараді міський голова Кропивницького Андрій Райкович зазначив, що  міська рада створила комунальне підприємство, придбала нові тролейбуси та автобуси і беззастережно виконує свою головну функцію: забезпечує комфортні пасажирські перевезення усіх мешканців міста. Місто забезпечує безкоштовний проїзд пасажирів у комунальному транспорті. Його відродження – тривалий процес, тому ніхто не збирається знищувати приватних перевізників під корінь. Але монополії бути не повинно, бо тоді не буде якісного розвитку сучасного міста. Комунальним транспортом ми з’єднали більшість ключових напрямків у місті. Пенсіонери за віком не включені до переліку пільгових категорій, які діють для маршрутних таксі. Але ж перевізники мають по-людськи ставитись до цих категорій населення. В іншому разі, зауважив Андрій Райкович, міська рада теж може продемонструвати свою позицію щодо маршрутних таксі.

ПОЗИЦІЯ ПЕРЕВІЗНИКІВ. Представник перевізників, заступник голови обласної організації Асоціації перевізників України Дмитро Вінницький у свою чергу розповів, що їх асоціація досліджувала, як перевозять пільговиків в інших містах України, і вже напрацювала певні рекомендації. Зокрема можуть запропонувати пенсіонерам за віком їздити в маршрутних таксі за певним графіком. Дмитро Вінницький наголосив, що за тими маршрутами, куди поки не курсують автобуси, пільговиків за віком возитимуть безкоштовно.

БЕЗКОШТОВНИЙ ПРОЇЗД ГАРАНТОВАНО:

– учасникам бойових дій;

– інвалідам війни;

– особам, які супроводжують інваліда війни 1 групи;

– учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які належать до 1 і 2 категорій;

– інвалідам 1 і 2 груп;

– дітям-інвалідам;

– особам, які супроводжують інвалідів 1 групи або дитину-інваліда;

– дітям до 6 років;

 – дітям з багатодітних сімей;

 – дітям-сиротам і дітям, позбавлених батьківського піклування.

ТОЧКА ЗОРУ ПАСАЖИРІВ. Світлана С.,  держслужбовець, 35 років: «На мою думку,  пільги взагалі потрібно скасувати, а видавати  окремим  категоріям людей  гроші на проїзд. Куди вони їх витратять – їхня справа, але не буде сварок  у маршрутках». Дмитро П., робітник, 65 років: «Старість не омине нікого, а разом з поважним віком  приходять і болячки, і матеріальна скрута.Тож, вважаю, потрібно з повагою ставитися до престарілих і не позбавляти їх  такого мізеру, як безкоштовний проїзд у  маршрутних таксі». Анжела В., студентка, 20 років: «Ви погляньте, хто їздить уранці  в маршрутках і  тролейбусах,– переважно пенсіонери. Була б моя воля, я залишила б для них  безкоштовний проїзд, але лише з 10-ї до 14-ї години».

ПОТРІБЕН КОМПРОМІС. Як зазначив  Андрій Райкович,  міська влада сьогодні достатньо потужна у сфері пасажирських перевезень, щоб відстояти інтереси громади і свою позицію. Тож приватні перевізники та КП «Електротранс» мають вибудувати ділові стосунки і системно співпрацювати на користь кропивничан.

 

Напишіть відгук