ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ ЗА ЗНАЙОМСТВОМ: «ЗА» І «ПРОТИ»

0
1064
views

«У кого є хороший бухгалтер-юрист-редактор? Порекомендуйте на роботу», – раз у раз зустрічається в стрічках соцмереж. Працевлаштування через знайомих, на перший погляд, вигідно всім сторонам, але разом з тим може зіграти і не дуже гарний жарт як із тим, хто рекомендує, так і з протеже.

Спеціалісти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна проаналізували «за» і «проти» працевлаштування за знайомством.

Вигоди працевлаштування через знайомих очевидні: роботодавець закриває вакансію без тривалих пошуків, величезної кількості співбесід і зайвих нервів, крім того, має вже спрацьовану команду; людина, яка рекомендує підсилює свої позиції у компанії, надає послугу протеже, тим самим отримуючи «свою людину»; співробітник, котрого порекомендували не витрачає багато часу на пошуки роботи, одразу має лояльність з боку керівництва і підтримку від того, хто порекомендував.

Але, крім усіх очевидних «за», є і суттєві «проти», які будуть видні пізніше.

Для роботодавця: рекомендувач і його протеже виглядають «одним цілим» – непросто оштрафувати або звільнити одного, не зачепивши іншого.

Для людина, яка рекомендує:

– через асоціювання зі своїм протеже принаймні половина провини за його промахи буде на ньому. Якщо прямо цього ніхто не скаже, то надалі й до рекомендацій навряд чи прислухатимуться;

– можливі труднощі у встановленні субординації, особливо якщо протеже нижче за посадою. Якщо рекомендований колега до того ж не відрізняється тактом, і в офісі може називати вас «друже», – авторитет серед підлеглих можна втратити надовго;

– кар’єрну конкуренцію і прояви заздрості, якщо ви на однакових посадах, теж не варто виключати зі списку;

– ризик зіпсувати стосунки з протеже через робочі розбіжності – не всі вміють розділяти робоче й особисте.

Для протеже:

– залежність від людина, котра порекомендувала; постійне підтвердження статусу «своєї людини»; від вас підсвідомо можуть очікувати у будь-якому спірному питанні займати позицію рекомендувача, а у разі конфронтації – «підносити зброю»;

– упереджене ставлення інших співробітників.

Що можна і варто зробити, аби вигод у працевлаштуванні за знайомством було більше, ніж негативу:

– розділити поняття «дружба» і «ділові стосунки»;

– до початку співпраці обговорити всі можливі нюанси щодо грошей, посади, відповідальності, субординації;

– постаратися по можливості не афішувати знайомство;

– з боку керівництва: ніяк не виділяти чийогось протеже.

Професіоналізм і ділове спілкування можуть посприяти встановленню здорової атмосфери у робочому колективі, навіть якщо в компанії практикується працевлаштування за знайомством.

Джерело: hh.ua

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here