ЯКІ ДОРОГИ В УКРАЇНІ МОЖУТЬ СТАТИ ПЛАТНИМИ?

0
2455
views

Перший платний автобан може з’явитися в Україні між Львовом і Краковцем. Кабмін запропонував впровадити на автодорогах державного значення систему збору плати за проїзд для транспортних засобів масою понад 12 тонн. Про це говориться в Програмі дій уряду.

Отримані кошти будуть направлятися до Державного дорожнього фонду (ДДФ), а звідти йти на ремонт і будівництво доріг. Офіційно розмір плати ще не затверджений, але швидше за все складе від 1 до 4,5 грн за 1 км. Першими платними дорогами можуть стати М-06 Київ-Чоп та М-03 Київ-Харків.

“В середньому плата за проїзд по автобанах в Європі становить 10-12 євроцентів за 1 км. В РФ стягується плата системою “Платон”- $ 0,045, – пояснює начальник відділу інвестицій в інфраструктуру Агентства інвестицій та розвитку Одеської ОДА Володимир Шемаєв. – В Україні плата навряд чи може перевищувати 1 грн за км. Маршрут Київ-Чоп для перевізника буде коштувати 860 грн. Можливо, в перші кілька років доведеться застосовувати понижуючі коефіцієнти “.

Кабмін запропонував впровадити на автодорогах державного значення систему збору плати за проїзд для транспортних засобів масою понад 12 тонн. Про це говориться в Програмі дій уряду. Отримані кошти будуть направлятися до Державного дорожнього фонду (ДДФ), а звідти йти на ремонт і будівництво доріг. Офіційно розмір плати ще не затверджений, але швидше за все складе від 1 до 4,5 грн за 1 км. Першими платними дорогами можуть стати М-06 Київ-Чоп та М-03 Київ-Харків.

“В середньому плата за проїзд по автобанах в Європі становить 10-12 євроцентів за 1 км. В РФ стягується плата системою “Платон”- $ 0,045, – пояснює начальник відділу інвестицій в інфраструктуру Агентства інвестицій та розвитку Одеської ОДА Володимир Шемаєв. – В Україні плата навряд чи може перевищувати 1 грн за км. Маршрут Київ-Чоп для перевізника буде коштувати 860 грн. Можливо, в перші кілька років доведеться застосовувати понижуючі коефіцієнти “.

Принципи формування плати, список доріг, на яких стягується плата, розмір плати за проїзд і система тарифікації будуть встановлюватися урядом. Розміри цієї плати повинні бути диференційовані в залежності від безлічі факторів: класу дороги, її призначення (для міжнародних коридорів – більше), екологічності двигуна автомобіля, ваги (12-18-26-40 т), кількості осей, окремо – для автобусів.

Оскільки проект закону ще в розробці, офіційний список платних доріг тільки готується. Експерти вважають, що плату не варто вводити відразу на всіх трасах, а почати з пробних проектів.

“Можна зробити пілотний проект на дорогах М-06 Київ-Чоп та М-03 Київ-Харків, відремонтованих за кредитні кошти, – вважає Шемаєв. – Виручені гроші варто було б інвестувати у відновлення дорожнього покриття на дорогах, що ведуть до портів Південного регіону, і інших доріг з великим вантажним трафіком, в створення системи е-толінгу”.

Фахівці вважають, що є сенс поширити плату і на траси міжнародного значення.

“Плату доцільно було б ввести в першу чергу на міжнародних транспортних коридорах – Е95, Е101 і Е40. На інших міжнародних трасах – в міру приведення їх до нормального стану”, – вважає Олександр Кава.

Джерело: Національний Промисловий Портал, з посиланням на Апостроф.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here