ШЛЯХОПРОВІД В ІСТОРІЮ

Багаторічна проблема транспортного сполучення між північною частиною Кропивницького та його центром, здається, знайшла своє вирішення.

Минулого року на замовлення Управління капітального будівництва міської ради проектні організації розробили проектно-кошторисну документацію реконструкції проїжджої частини вулиць Ельворті та Миколи Левитського (колишньої Колгоспної) – славнозвісної арки, через яку зустрічні машини можуть рухатися виключно по черзі.

Саме вона днями була представлена на суд громадськості у стінах міськради.

Розробкою проекту майбутнього шляхопроводу займалися відомі проектувальні організації, такі як компанія «Віакон Україна», що входить до групи ViaCon – єдиного в Європі виробника великих збірних гофрованих металевих конструкцій, які використовуються для будівництва мостів, шляхопроводів, транспортних тунелів тощо.

Про необхідність розширення пропускної спроможності арки сперечалися давно, але зараз у зв’язку із активним розвитком комунального транспорту міста та зростанням кількості машин в цілому питання «треба/не треба» вже не ставиться – сучасна транспортна розв’язка потрібна була місту ще вчора.

Отже, основою вирішення проблеми стане створення поруч з історичним тунелем нового шляхопроводу з металевої гофрованої конструкції, яка відрізняється від аналогічних споруд зі збірних залізобетонних чи монолітних залізобетонних елементів коротким часом будівництва,  економічністю, низькими витратами на експлуатацію та транспортні видатки на доставку елементів МГК і можливістю монтажу впродовж цілого року з подальшою комплексною реконструкцією вулиць Ельворті та Миколи Левитського.

Реалізовано проект буде трьома чергами. На першому етапі буде реконструйована проїжджа частина вулиці Ельворті від транспортної прохідної заводу “Ельворті” до вулиці Братиславської з будівництвом другого тунельного шляхопроводу поза межами існуючого. Другий етап передбачає реконструкцію проїжджої частини вулиці Ельворті від транспортної прохідної заводу до вулиці Євгена Чикаленка, а третій — реконструкцію проїжджої частини вулиці Миколи Левитського до вулиці Короленка.

Саме задля збереження кам’яної арки, побудованої ще у 1860 році, проектом передбачено будівництво другого шляхопроводу. При цьому зазначимо, що керівництво «Ельворті»  і «Гідросили» погодилося безкоштовно віддати громаді  земельні ділянки, на які заходить проект. Отже шляхопровід з асфальтобетонною проїжджою частиною буде п’ять з половиною метрів у ширину і стільки ж у висоту, матиме тротуар завширшки півтора метра, одностороннє бар’єрне огородження в зоні тротуару і високий кам’яний борт зі сторони технологічного проходу, а також «розумне освітлення» на основі 10 світильників фірми Schreder загальною.

У цілому вартість проекту становить 47 мільйонів гривень, з яких двадцять п’ять вже закладені у міському бюджеті на 2018 рік для виконання першого етапу реконструкції. Орієнтовно роботи можуть бути виконані протягом місяця. Але до цього ще далеко: на черзі різноманітні експертизи, погодження і тендери на будівництво. Тож у нинішнього міського голови Андрія Райковича є шанс увійти в історію міста як керманича, за каденції якого була виконана задавнена обіцянка його попередників та вирішена одна з найнагальніших проблем обласного центру.

Лариса ГУРІНА

Напишіть відгук