ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

0
612
views

Нині 11 закладів професійної (професійно-технічної) освіти України працюють у режимі експерименту всеукраїнського рівня.

В Президії Національної академії педагогічних наук України відбулось засідання комісії з професійної педагогіки, психології та змісту професійної (професійно-технічної) освіти Науково-методичної ради з питань освіти МОН України за участі представників експериментальної роботи під головуванням академіка Неллі Ничкало. Організаційну роботу з проведення заходу здійснювали Департамент професійної освіти МОН України та ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». На засіданні було заслухано результати експериментальної роботи всеукраїнського рівня, що здійснюється на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти в 14 регіонах України.

Зауважимо, що науково-методичний супровід експериментальної роботи забезпечує Інститут модернізації змісту освіти, а наукове керівництво – Інститут професійно-технічної освіти НАПН України.

Присутніх на заході щиро привітав президент НАПН України Василь Кремень. За творчі здобутки в експериментальній діяльності з проблем професійної підготовки кваліфікованих робітників грамотами НАПН України нагороджено найактивніших організаторів даної ділянки роботи.

Під час засідання звітувалися про проведену експериментальну роботу:

– Березівське вище професійне училище Одеського національного політехнічного університету «Система підготовки кваліфікованих робітників сфери послуг в умовах євроінтеграційних процесів»;

– Державний навчальний заклад «Одеське вище професійне училище торгівлі та технологій харчування» «Створення інформаційно-освітнього середовища у професійно-технічному навчальному закладі торгівлі та технологій харчування»;

– Навчально-науковий центр професійно-технічної освіти НАПН України «Технологія проектного навчання у професійній підготовці кваліфікованих робітників автотранспортної галузі»;

– Державний професійно-технічний навчальний заклад  «Роменське вище професійне училище» Сумської області «Відкрите професійне навчання населення на модульно –  компетентнісній основі»;

– Державний навчальний заклад «Одеський центр професійно-технічної освіти» «Технологія забезпечення доступності освітнього простору професійно-технічного навчального закладу для учнів з порушеннями слуху»;

– Кам’янський професійний ліцей Дніпропетровської області «Формування енергоефективної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників будівельного профілю на основі проектних технологій»;

– Державний навчальний заклад «Дніпропетровський центр професійно-технічної освіти туристичного сервісу» «Підготовка кваліфікованих робітників з професій:«Квітникар», «Декоратор вітрин», «Флорист» з використанням технології дистанційного навчання»;

– Державний навчальний заклад «Криворізький центр професійної освіти металургії та машинобудування» «Створення електронних навчальних ресурсів для професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівної галузі»;

– Вище професійне училище № 25 м. Хмельницького «Формування кар’єрної компетентності майбутніх фахівців у професійно-технічному навчальному закладі»;

– Колківське вище професійне училище Волинської області «Організаційно-педагогічні умови створення і функціонування Центру професійної кар’єри у професійно-технічному навчальному закладі».

Із презентаціями майбутніх тем експериментальної роботи виступили: Володимир Артюшенко (Золотівський професійний ліцей Луганської області); Тетяна Лазарєва (державний навчальний заклад «Шосткинський центр професійно-технічної освіти» Сумської області); Сергій Шпак (Білоцерківський професійний ліцей Київської області); Василь Селізар (державний навчальний заклад «Вище професійне училище № 11 м. Хмельницького»).

У підсумках заходу Тетяна Пятничук, начальник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту професійної освіти наголосила, що експериментальна робота на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти сприяє: дистанційному навчанню, формує кар’єрну, підприємницьку компетентність учнів, уможливлює створення інформаційно-освітнього середовища, навчання учнів в умовах євроінтеграційних процесів, формуванню професійної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників і спрямована на зростання економіки та конкурентоспроможності виробництва.

 Інститут модернізації змісту освіти

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here