ЗА STEM–ОСВІТОЮ МАЙБУТНЄ?

0
687
views
Третій Всеукраїнський фестиваль STEM-освіти. Фото Ігоря Демчука

В обласному центрі відбувся третій Всеукраїнський фестиваль STEM-освіти (Science – природничі науки; Technology – технології; Engineering – технічна творчість; Mathematics – математика). Також фестиваль пройшов у Києві, Одесі, Запоріжжі, Хмельницькому, Чернігові, Сумах та Миколаєві.

Про особливості цьогорічного фестивалю нам розповіла Ольга Кузьменко, доцентка кафедри фізико-математичних дисциплін Льотної академії НАУ.

– Приїхало чимало учасників з області. Також були представлені Львів, Краматорськ, Миколаїв, Харків, Київ, присутня представниця з Інституту модернізації змісту освіти МОН, начальниця відділу STEM-
освіти Олена Патрикеєва. Захід проходив у два етапи. Перший – відкриття – у Льотній академії, у його рамках відбувся форум, на якому розглядалися можливості новітніх технологій. Потім ми проводили захід на базі гімназії ім. Т.Шевченка, де представлялися практичні навички та проводилися майстер-класи з впровадження основних елементів та інтеграції STEM-дисциплін. Другого дня на базі Льотної академії ми проводили дві локації. Перша стосувалася професії майбутнього, де були представники різних організацій: школи Ш++, Будинку дитячої творчості, Льотної академії. Представляли робототехніку та безпілотні літальні апарати, різні спеціальності, що функціонують в Льотній академії, проводили марафон STEM-уроків, де вчителі й аспіранти ЦДПУ ім. В.Винниченка ділилися своїми напрацюваннями з різних предметів. Була і фізика, й інформатика, й українська мова.

– А як у порівнянні з іншими регіонами України представлена наша область в царині STEM-освіти?

– У нас в області лише два заклади є експериментальними, що беруть участь у всеукраїнській науково-дослідній роботі зі створення віртуального STEM-центру. Це Льотна академія і гімназія ім. Т.Шевченка. У Льотної академії проходитимуть курси підвищення для вчителів зі спеціальностей «фізика» і «математика» у галузі STEM-освіти, ми маємо відповідну сертифікацію.

– Тобто вчителі, які приїжджають на фестиваль, так би мовити, «одинаки» у своїй галузі?

– Дивлячись на наш досвід і досвід своїх колег, вони прагнуть розвивати даний напрямок у своїх школах. До речі, дуже приємно, що представники районів цікавляться цим напрямком навчання, люди не стоять на місці. Складність цієї роботи в підборі матеріалів, тому що це стосується інтеграції різних предметів: науки, інженерії, технології, математики. Кожен елемент потрібно виділити для себе і показати й учням, і студентам, щоб вони побачили, що таке STEM-навчання. Це важка робота і займає багато часу.

– А як самі діти на це реагують?

– Їм цікаво! Тому що те, що нове, їм цікаво. І робототехніка, і 3D-малювання, й інженерна графіка, і мехатроніка. Все, що рухається, все, що можна зробити своїми руками, – це називається мейкерство – їм цікаво. А наше завдання як викладачів – зацікавити дітей й активізувати пізнавально-пошукову діяльність. Наприклад, дуже цікавим був проект «За 80 днів навколо світу», проекти «Яблуко», «Аліса». Було приємно дивитися на те, як діти брали участь у цих заходах, майстер-класах і уроках. Під час марафонів STEM-уроків була представлена і старша школа, і початкова.

Вікторія ШКАБОЙ

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here