ТРАГЕДІЯ ЛИПНЯ 2015–ГО: КОЛИ ПОСТАВИТЬСЯ КРАПКА?

Судова тяганина по ДТП, що сталася у  липні 2015-го, коли загинув офіцер 3-го полку спецпризначення Максим Латаєв, все більше перетворюється на трясовину. Родичі загиблого та постраждалі вимагають покарання для винуватця трагічної пригоди, але захист обвинуваченого наполягає на майже перерозгляді справи.

Чергове засідання, що відбулося минулого тижня, додало більше питань, ніж відповідей.

Коротко по суті справи. В липні 2015 року на 172,5 кілометрі ділянки автотраси Київ – Знам’янка сталася ДТП за участі мікроавтобуса «Мерседес-Віто», власницею якого є ФОП Домарецька, та вантажівки «Сканія» (належить фірмі «Транслогістик»), що перевозила алкоголь із Запоріжжя до столиці. Внаслідок ДТП пасажири  «Мерседеса» отримали травми різного ступеня тяжкості, а травми одного з них – майора Максима Латаєва, що сидів одразу за водієм, виявились несумісними з життям. Прокуратура Черкаської області, що порушила кримінальне провадження, визнала винним водія «Мерседеса» Дмитра Ємельянова і передала справу до Кіровського райсуду м.Кропивницького  у вересні 2017 року.

За кілька хвилин до початку засідання захисниця обвинуваченого Ніна Степанова повідомила авторові про нібито погрози на її адресу, звинуватила потерпілих у підкупі протилежною стороною та проголосила свою вимогу покарати й водія вантажівки, мотивуючи це відсутністю низки документів у матеріалах справи. Забігаючи трохи наперед, слід відзначити здивування компонуванням і комплектацією документами  шести  томів справи і головуючого на засіданні судді Руслана Бурка.

Засідання почалося з допиту останнього потерпілого – дизайнерки Юлії Полякової. Розповідаючи про події того дня, дівчина зазначила стривожений стан водія  «Мерседеса» Ємельянова, постійні  його розмови по телефону. За годину-півтори від  початку руху Юлія, яка сиділа поруч з водієм на передньому сидінні, побачила, що автівка рухається зустрічною смугою, а водій нахилив голову вниз-вбік. Далі вона відчула удар, перед яким, за її словами, встигла затулити руками очі.

За словами Полякової, вантажівка, що здійснила удар, рухалася своєю смугою, але, побачивши  «Мерседес», намагалась уникнути удару, виїхавши на його смугу – тобто розійтись правими бортами, нехай і всупереч Правилам дорожнього руху. Але раптом «бусик» вирішив повернутись на свою смугу, те ж саме намагався зробити й водій «Сканії». Автівки зіштовхнулись правими передніми частинами.

Як і всі інші потерпілі, Юлія оприлюднила й умови цивільного позову до водія «Мерседеса» Ємельянова, вимагаючи як матеріальних, так і моральних збитків. Названі суми викликали обурення адвокатки Степанової, яка наголосила на доволі завищені цифри. Опонуючи їй, Полякова повідомила, що, «завдячуючи» Ємельянову, вона втратила здоров’я, привабливу зовнішність, а також улюблену роботу та перспективну кар’єру. «Більше того – перед нами навіть не вибачились…» – зазначила Юлія. На звинувачення адвокатки про «невдячність» за фінансову допомогу від Ємельянова та його роботодавця Полякова повідомила, що жодної копійки за весь час лікування та відновлення не отримала, а суддя Бурко обірвав Степанову, вимагаючи не тиснути на потерпілу.

Далі почався розгляд матеріалів обвинувачення. Як уже зазначалося, суддя був здивований формуванням справи сусідами-слідчими, але присутня прокурорка поступово опанувала себе та почала посторінково називати всі наявні документи. З чого робиться такий висновок: обидві автівки були технічно справні (експертизи ходової частини, кермової та гальмівної систем), шляхове покриття було чисте, рівне та безпечне.

Масштабна графічна схема стану траспортних засобів та траєкторії їхнього руху та інші експертні дані підкреслюють те, що жодного шансу уникнути ДТП у водія вантажівки не було.

Натомість купа документів стосовно водія Ємельянова та власниці мікроавтобуса Надії Домарецької викликала дуже багато питань. Так, на попередніх засіданнях Домарецька запевняла, що в ці дні її підлеглий був на лікарняному. То хто ж поїхав «бусом»? Далі прокурорка зачитала табелі обліку роботи водія «буса» за червень та липень того року, з яких випливає, що червневий облік табелювався погодинно, а липневий – прочерками на період 1-5 липня та хворобою працівника 6-31 липня. Знову питання – що за фантом керував «Мерседесом»?

Як зазначала раніше Домарецька, напередодні їй зателефонував Ємельянов та попросив дозволу взяти зі стоянки по вул. Пацаєва «бус» для «поїздки  в особистих справах до столиці». Дивна річ, але, знаючи, що Ємельянов на лікарняному, власниця дає цей дозвіл. Більше того, «особисті справи» співпали з бажанням підзаробити, але «шабашка» проводиться через диспетчерську службу «Експрес-таксі», що обслуговує виключно ФОП Домарецьку, яка від цієї співпраці шалено відхрещується. Проте потерпілі, яким для звітності потрібен квиток, надали скан-копії квитків, що проходять саме через цю агенцію.

Таким чином, власниця підприємства, надавши позитивну характеристику своєму підлеглому, нині намагається перекласти всю провину на нього. Звісно, провина водія безперечна, але дозвіл на «халтурку» він отримав – нехай і усний. А «використання службового транспорту підприємства в особистих цілях» чомусь пройшло повз увагу обох причетних осіб. Також Домарецька запевняла про «нерегулярні перевезення», що здійснюють підпорядковані їй водії, але ж в офіційних документах чітко видно «надання пасажирських перевезень в режимі таксі». І подібних нестиковок, що викликають безліч питань, досить багато.

На момент чергового розгляду справи водій вантажівки (проходить як свідок) перебував у закордонному відрядженні, а свідок з Черкащини Михайло Городових надав прохання взяти участь у засіданні в режимі відеоконференції. Суддя Бурко задовольнив клопотання прокуратури щодо зазначеного, зобов’язавши прокурорку забезпечити наступного разу присутність на засіданні водія «Сканії». Дотримавши норму закону, за якою подальший розгляд є неможливим, суддя призначив наступне засідання на 9.30 4 червня 2018 року.

Максим Гуцалюк

Напишіть відгук