ПОМІЧНА Б’Є НА СПОЛОХ ЧЕРЕЗ ЗАЛІЗНИЦЮ

На Кіровоградщині чимало важливих залізничних вузлів з багатою історією. Гайворон, Знам’янка, Долинська, Помічна. До речі, мало хто знає: залізниці на території України були одними з перших в Російській імперії.

Після будівництва перших шляхів з Санкт-Петербурга до Царського села, а потім з Пітера до Москви, такі дороги будували з Одеси, Катеринослава, Кривого Рогу. В нашій Помічній Добровеличківського району 150 років тому була введена в експлуатацію дорога!

У величезному Харкові запустили рух лише через рік! І ось тепер, на жаль, у Помічній великі проблеми з дорогою, депо, і тисячею працюючих там людей. Для Помічної це болісний удар – місто буде позбавлене багатьох мільйонів відрахувань від діяльності локомотивного депо та інших підрозділів Одеської залізниці. Місто з цим не погодилося. І вийшло на масштабний мітинг протесту і оголосило страйк.

Чим була Помічна в кращі часи? Залізнична станція 1-го класу, вокзал 2-го класу, локомотивне депо, вагонне депо, дистанція сигналізації та зв’язку, дистанція колії, прорабська ділянка Знам’янської дистанції цивільних споруд, пожежний поїзд, відновлювальний поїзд, лікарня, санепідемстанція, дистанція електропостачання. Багато років поспіль у Помічної «відкушували» різні підрозділи. І дійшло до того, що позбавлять останнього.

7 травня в центрі міста зібралося понад 300 осіб на знак протесту проти переводу останніх підрозділів залізниці в інші місця.

Очільник профспілкового комітету локомотивного депо Помічної Сергій Ващенко вважає, що останні роки йде систематична робота по знищенню колективу залізниці в місті. «Сором і ганьба! Скорочують персонал, відбирають техніку. Не дають замовлень на ремонти, через що постійно скорочується число працюючих. Весь час змінюється керівництво, через це внутрішня атмосфера не здорова. Якщо зроблять так, як вони хочуть, то Помічна остаточно перетвориться в повністю депресивне містечко. І як нам виживати?

28 квітня на зборах, де були присутні 583 працівники локомотивного депо міста Помічна, ми обрали страйковий комітет. І починаємо страйк. Хтось поширює чутки, начебто Одеська залізниця нас не ліквідує, а розділить на дві частини – ремонтну та експлуатаційну. Експлуатаційна відійде локомотивному депо Знам’янки, а ремонтна – депо імені Шевченка (місто Сміла Черкаської області). А що залишиться нам?

Наше депо велике, більше тільки Знам’янка. Коли ми спілкувалися з керівництвом ПАТ «Укрзалізниця», нас не почули. Вони не розуміють, що за нами не просто тисяча робочих місць, а й школи, лікарні, дитячі садки, стадіони. Втративши депо, ми втратимо все! Нехай ми будемо числитися тут, але ПДФО – податок з доходів фізичних осіб – буде йти до Знам’янки. А Помічній не залишатиметься нічого.

Ми вже маємо досвід і розуміння. Залізничну станцію Помічна передали Знам’янці. Вагонне депо передали. Наше місто вже втратило багато. А якщо тепер ще й локомотивне депо віддадуть – з чим ми залишимося?»

Очільник Помічнянської об’єднаної територіальної громади (раніше міський голова) Микола Антошик (на знімку) в інтерв’ю розповів, чим і як сьогодні живе Помічна і чим загрожує місту обмеження прав залізничників.

– Ми вже недоотримуємо багато мільйонів гривень через те, що підрозділи Одеської залізниці виводять з підпорядкування нашого міста. Податки з доходів фізичних осіб все йдуть туди. Я нічого не маю проти Знам’янки, але нам же теж треба жити.

Звичайно, створення ОТГ істотно змінило наше життя. Бюджет виріс суттєво. Я зміг відремонтувати школу на 1 мільйон 700 тисяч, садок на майже мільйон, багато ще чого зробити. Дорогами займаємося. Звичайно, дуже важливо відстояти наше локомотивне депо. Працюємо над цим, сподіваюся, в Одесі до нас прислухаються.

Геннадій РИБЧЕНКОВ

Фото автора

 

Напишіть відгук