ЯК МАЛОВИСКІВСЬКІ ШКОЛИ УЧНЯМИ МІНЯЛИСЯ

0
1448
views

Хто може підказати, що не так в школі, а що цікавого в навчальному процесі? Звичайно, власне учень чи учениця. Тож взявши на озброєння відомий вислів Рене Декарта про те, що все пізнається в порівнянні, міська рада Маловисківської об’єднаної громади ініціювала реаліті-проект «Міняю учня».

За умовами реаліті-проекту «Міняю учня» 15 вихованців п’яти загальноосвітніх закладів з різних куточків Маловисківської об’єднаної територіальної громади змінювали звичні шкільні стіни та потрапляли у нове для себе навчальне середовище. «Саме від учнів ми можемо дізнатися про позитивні сторони чи недоліки освітнього процесу в тій чи іншій школі», – пояснює голова Маловисківської міськради Юрій Гульдас. Справді, спочатку головна мета втілення цього проекту полягала у вивченні рівня освітніх послуг у різних навчальних закладах громад. При цьому експертами виступали не освітяни чи представники управління освіти, а власне учні – учасники проекту,  які погодилися тимчасово перейти на навчання в інший заклад. Але вже під час реалізації проекту, який тривав з 24 квітня по 4 травня, стало зрозуміло, що він охоплює набагато більше завдань. Так учасники отримали можливість проявити себе в нових колективах, перевірити  здатність до адаптації у нових умовах, вийти із зони комфорту і знайти нових друзів. Тим паче, що школи, які взяли участь у проекті, різнопланові: це і гімназія, й опорні школи, і шкільні філії.

Під час заходу психологи Маловисківської гімназії Анна Грузін  та ДЮЦу Вікторія Горобець презентували своє дослідження про ставлення дітей, батьків та вчителів до проекту. Як зазначила Анна Грузін, цей проект став у доброму розумінні для учасників  певним стресом, але вони змогли себе перебороти та самоствердитися, що характеризує їх як  сильні особистості, які можуть долати труднощі. Учасники та їхні батьки заповнили анонімні анкети, в яких ділилися своїми враженнями. Як виявилося, найбільше учням в нових навчальних закладах сподобалася доброзичлива атмосфера у класі, в який вони потрапили на два тижні, можливість проявити здібності у позакласній роботі. Найбільш вражаючим для учасників проекту виявилося демократичне спілкування вчителів з учнями. Водночас батьки були задоволені тим, що в дітей з’явилися нові мотивації до навчання, зросла сміливість та самостійність.

Та, як будь-який реаліті-проект, його втілення неможливе без відео. Тож відеоролик про перебіг проекту підготувала методистка Маловисківського ДЮЦу «Вись» Вікторія Румянцева разом із учнем Маловисківської гімназії Олександром Петровим. Наприклад, ученицю Богдану Фугу з Павлівського НВК, яка навчалася під час проекту у Маловисківській гімназії, приємно вразила зустріч її у новому колективі, увага з боку класу та класного керівника. «А ось працюючих комп’ютерів у них більше – в нашій школі їх всього чотири», – розповіла Богдана під час відеоінтерв’ю. А учениця Маловисківської гімназії Анна Макарицька, яка під час проекту навчалася в Олександрівському НВК, знайшла нових друзів, з якими досі підтримує зв’язок. «В моєму класі було п’ятеро учнів, в інших також учнів небагато – не більше десяти. З одного боку, в таких маленьких класах є свої переваги, легше знаходити спільну мову», – пояснила вона у відео. «Нас повели до маєтку Кудашевих, – розповідає про урок історії України в ЗШ №3 учень ЗШ №4 Пильова де Карвалю Дуард Мігел. – Хоч я тут живу, але  до цього не мав уявлення про цю історію нашого краю».

Під час проведення проекту для учасників школи організовували екскурсії, поїздки та пізнавальні заходи, залучали до шкільних талант-шоу та позашкільної освіти, возили класи на вистави до обласного академічного театру імені М.Кропивницького, на прогулянку по Дендропарку в обласному центрі. Наприклад, адміністрація Паліївського НВК влаштувала справжню програму-максимум з ознайомлення з місцевими традиціями: школярі поспілкувалися із старостою села, відвідали місцеву бібліотеку, завітали у храм.

– Мінусом є те, що проект зробили в кінці навчального року. Краще б було його провести на початку, коли учні тільки повернулися після канікул. А в кінці року багато контрольних робіт. Але класно, що є можливість побувати в інших школах, отримати море позитиву, – розповіла учениця Маловисківської гімназії Софія Панченко, яка навчалася в ЗШ №4.

Підсумки проекту прокоментував і Юрій Гульдас: «Зрозуміло, що за такий короткий строк учні не зможуть дати повну оцінку якості навчання, умовам та комфортності перебування в інших школах. Але наші діти – це як барометр, і тільки від них ми можемо почути слабкі та сильні сторони інших освітніх закладів, якість надання освітніх послуг нашої ОТГ. Наші сільські школи мають низьку наповнюваність. Але діти повинні навчитися швидко адаптуватися в інші колективи, комунікувати між собою. В нашій громаді не має звучати те, що хтось з міста, а хтось навчався у селі. Ми всі – одна громада».

Учасники та організатори проекту «Міняю учня» погоджуються, що його потрібно втілювати і надалі, розвивати у всій громаді і, можливо, навіть за її межами. Також серед пропозицій пролунали нові проекти: «Міняю директора» або «Міняю вчителя».

Ірина ТРЕБУНСЬКИХ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here