ЯК ОЖИВАЮТЬ КАЗКИ

Минулого тижня у рамках конкурсу національно-патріотичних заходів серед освітніх закладів міста Кропивницька станція юних техніків ініціювала і провела комплексний захід «Діти – творці миру!». У заході взяли участь вихованці СЮТ – учні  спецшколи №1, 32-ї, 22-ї, 17-ї, 16-ї та 5-ї шкіл міста.

Унікальність цього заходу, по-перше, в тому, що його центральним майданчиком став «Казкодром», де дід Павло (працівник СЮТ Павло Чорний) читав запрошеним дітлахам авторські віршовані твори за мотивами казок Василя Сухомлинського. По-друге, станція юних техніків – єдиний позашкільний заклад, який наважився взяти участь в означеному конкурсі.

Як розказала директорка міської СЮТ Вероніка Сурмач: «Павло Георгійович запропонував  цікаву ідею – перевести казки Василя Сухомлинського у віршований формат. Ми почали це обговорювати. Оскільки я філолог, ми перечитали казки Василя Олександровича і обрали п’ять найбільш придатних. Саме тих, де є виразна українська символіка, яку можна відтворити руками наших вихованців. Потім зібрали методистів та керівників гуртків, послухали їхні пропозиції. Коли Павло Чорний читав вже готовий матеріал, у деяких навіть сльози наверталися на очі. І я подумала, як це повинно подіяти на дітей. Там закладено все. Вони повчальні, вони формують ціннісні орієнтири, вони виховують у дітей патріотизм, це також і виховання працею. Адже на майстер-класах діти виготовляли поробки, які є національно-патріотичними символами України».

Таким чином казки Василя Олександровича Сухомлинського отримали друге життя завдяки Павлу Чорному, який з 2016 року здійснює реалізацію проекту «СЮТ – казковий дивосвіт!». Нині триває другий етап цього проекту – «Казкодром». У чому ж його суть?

«Казкодром» відтворює атмосферу знаменитих «уроків на природі» Василя Сухомлинського. Готуючись до заходу, Павло Чорний власноручно зробив на території станції сакральний антураж – «скіфську бабу», пагорб, тин тощо. Після того, як було написано п’ять казок, народні майстри працівники СЮТ відповідно підготували п’ять майстер-класів. Назви майстер-класів відповідали назвам казок Сухомлинського. Діти виготовляли такі символи: «Червоний мак», «Білого голуба», «Червону калину», «Хлібний колос», «Соняшник», які потім об’єднали в єдину композицію. Кожен майстер-клас відкривався за віршованою казкою Сухомлинського. В цьому казкарю допомагали студенти ХІТ-коледжу – дівчата з волонтерської групи «Лелека» під керівництвом Євгена Дорофієва. Під час роботи майстер-класів діяли ще чотири локації: виставка робіт сютівців, показові виступи судномоделістів у відкритому басейні, демонстрація діючого макета залізниці та «Казкодром».

Варто наголосити, що аналогів такому задуму в Україні поки що немає. Ми (автор, станція, місто) перші. Цим треба пишатися, підтримувати, поширювати цей досвід. До речі, працівники СЮТ написали й видали методичний посібник, як поєднати казки Сухомлинського з мистецькою та науково-технічною діяльністю юних школярів.

На завершення В.Сурмач побажала: «Діти, я вам бажаю мріяти. І щоб усі ваші мрії здійснювалися! Щоб усі ваші творчі роботи займали тільки призові місця! Всім радості, добра, благополуччя!». Під гімн станції, виконаний наживо, діти випустили в небо повітряні кульки з символічними голубами…

Роман ЛЮБАРСЬКИЙ

Фото Івана ЛЕОНОВА

Напишіть відгук