РОЗВИТОК МІСТА: ЩО НЕ ТАК У КРОПИВНИЦЬКОМУ?

В  обласному центрі відбулася дводенна шоста Українська академія інтегрованого розвитку міст. Учасники досліджували одне з проблемних перехресть міста Кропивницького та шукали найкращий варіант адаптації простору для містян.

У рамках академії проходила конференція «Стала міська мобільність як складова частина інтегрованого планування розвитку міста». Загалом ця ініціатива покликана звернути увагу на простір міста загалом та побачити можливості комплексного підходу для адаптації урбаністичного простору. Адже місто має бути зручним насамперед для містян, враховувати можливості пересування, екологічні питання. Тому до участі в конференції залучають представників місцевого самоврядування та державних органів влади, щоб ними були враховані пропозиції та обговорення подальших перспектив міського розвитку. При цьому фахівці з України, Німеччини та Швейцарії представляли основні засади сталої мобільності, її зв’язок із розвитком міста та продемонстрували приклади успішних якісних змін в інших містах. Саме Кропивницький зацікавив відновленням та розвитком транспортної інфраструктури, зокрема великогабаритного екологічного громадського електротранспорту.

Для аналізу взяли проблему перехрестя вулиць Вокзальної та Є.Тельнова. Одна з найголовніших проблем тут – небезпека руху. Зупинка «Автостанція №2» та зупинка зі сторони Дендропарку знаходяться одна навпроти другої. І часто люди, щоб не обходити спочатку до пішохідного переходу на перехресті, а звідти – до іншої зупинки, перебігають дорогу навпростець. Також тут непродумана дорожня розмітка, складне перехрестя та відсутні велодоріжки. Вже не раз через це були дорожньо-транспортні пригоди, декілька разів навіть з летальними наслідками. Але ж місто має бути зручним, і маршрути пересування містян треба продумувати таким чином, щоб вони були комфортними і доступними. В обговоренні разом з фахівцями з трьох країн взяли участь і журналісти «Народного слова». Щоб краще провести аналіз, учасників академії поділили на три команди. Одні шукали можливості поліпшити екологію в цьому районі, інші – думали про економічну складову, треті – про безпеку та доступність. Пропозиції були різні: об’єднати зелені зони скверу Слави та Дендропарку та влаштувати зручні парковки з пішохідними переходами. Також пропонували перенести зупинку біля Дендропарку, щоб вона була не перед, а за перехрестям вулиць Вокзальної та Тельнова  – до скверу Слави. Там, біля скверу, наразі несанкціонована зупинка «за вимогою» для маршрутних таксі. Ще одна пропозиція стосувалася встановлення пішохідного переходу між двома зупинками, світлофорне регулювання якого було б синхронізоване зі світлофорами на перехресті Вокзальна–Тельнова. Після «мозкового штурму» в підгрупах відбулося спільне обговорення, щоб поєднати три направлення в декілька проектів.

– Ми маємо продумати так простір, щоб він був зручний для всіх: і для людей, які пересуваються на автомобілі, і для велосипедистів, і для пішоходів. І також для тих, хто живе поруч. Щоб було зручно пересуватися і громадським транспортом, і міським, який приїжджає до автовокзалу. Та при цьому щоб місто залишалося зеленим – з деревами, кущами та клумбами, зеленими зонами. Загалом міська рада має підходити до будь-якого питання щодо простору саме з точки зору людиноцентризму, дбати про комфорт містян комплексно, – влучно зауважив один з учасників академії.

В обговоренні брали участь і представники профільних департаментів міської ради Кропивницького. Тож безсумнівно всі результативні напрацювання, які пролунали під час академії, будуть взяті до уваги органом місцевого самоврядування. А який саме шлях покращення безпечної мобільності згаданого перехрестя буде обрано, поки що невідомо. Тож слідкуйте за розвитком цієї ситуації на сторінках «Народного слова».

Ірина ТРЕБУНСЬКИХ

А тим часом…

Як варіант – перенесуть зупинку

Про результати роботи  шостої Всеукраїнської академії інтегрованого розвитку  йшлося на вівторковій прес-конференції у міськвиконкомі м. Кропивницького. Начальник управління економіки міськради Андрій Паливода зазначив, що представники Німеччини та Швейцарії надали свій досвід з планування міст. Вони розповіли,  пріоритет якому транспорту надається та як використовують існуючі транспорті артерії.

– Зараз готується розпорядження міського голови створити робочу групу, яка розгляне пропозиції і поліпшить рух на перехресті вулиць  Євгена  Тельнова і Вокзальної, – зазначив Паливода. На думку експертів, за рахунок звуження проїжджої частини, яка доволі широка, можна облаштувати там і велодоріжку. У результаті знизиться швидкість руху автотранспорту.

Паливода особисто зацікавлений в облаштуванні велодоріжок, бо й сам любить цей вид транспорту.

Світлана КОСТЕНКО

Напишіть відгук