«ЗВІТИ НАЖИВО»: ЩО РОЗПОВІВ ОЧІЛЬНИК ОБЛАСТІ В ПРЯМОМУ ЕФІРІ?

0
906
views

Минулого тижня гостем програми «Звіти. Наживо» на каналі «UA: Кропивницький» став очільник обласної державної адміністрації Сергій Кузьменко.

Він розповів про те, чому «дороги зійшли разом зі снігом», що чекає на мешканців Смоліного після закриття шахти та чи запрацює колись аеропорт у Кропивницькому.

Про дороги – державні й місцеві

Сергій Кузьменко підкреслив, що Кіровоградщина знаходиться в центральній частині країни, тож тут проходять основні автошляхи:

– Дороги не обіцяємо побудувати – ми вже їх будуємо. Мені приємно, що в 2019 році за два напрямки нам буде не соромно, там європейські дороги: з центру Кропивницького будемо мати якісну дорогу на схід, до Дніпропетровської області, і на південь – до Миколаєва. Цю роботу в цьому році завершимо, а розпочали її ще два роки тому. І, власне, той важкий напрямок, який на захід до міста Умані, також цьогоріч буде капітально відремонтований.

Нещодавно з робочим візитом до Кіровоградської області приїздив Президент України Петро Порошенко. Сергій Кузьменко зізнався, що основною темою, яка обговорювалася поза камерами, стала саме ситуація з автошляхами:

– Президент звернув увагу на те, що Кіровоградщина з’єднує багато регіонів, тому для нас неабияке значення мають інфраструктура, логістика. Очільник держави повідомив, що мільярд гривень з державного бюджету буде спрямовано цього року на відновлення дороги Кропивницький-Миколаїв. Левова частина цих коштів буде освоєна на будівельні роботи в межах Кіровоградської області. За кошти Державного дорожнього фонду буде і надалі здійснюватися ремонт доріг загального користування місцевого значення – цього року для області передбачено 470 мільйонів гривень. У нас є різні можливості. Зрозуміло, що за кошти держбюджету ми ремонтуємо дорожні «артерії», тобто шляхи державного значення в першу чергу. А ось Державний дорожній фонд – це якраз ті кошти, які йдуть на місцеві дороги. І якщо в 2018 році ми мали 370 мільйонів гривень, то на 2019 рік матимемо 470 мільйонів гривень саме на місцеві дороги. У найближчі три роки за рахунок коштів дорожнього фонду є можливість відремонтувати близько 500 кілометрів місцевих доріг. А це ті дороги, по яких будуть рухатися шкільні автобуси, машини “швидкої допомоги”, їздитимуть люди зі своїх сіл до районного чи обласного центрів.

До студії під час ефіру зателефонував мешканець Новомиргорода, який запитав про будівництво дороги до його міста:

– Це державна дорога, на яку в 2017 році було виділено декілька десятків мільйонів гривень, – пояснив Сергій Кузьменко, – і там проведено роботи. Фінансувалися вони завдяки перевиконанню бюджету. В 2018 році, на жаль, ми не мали таких коштів. Тому в 2019 році ми передбачили суму в бюджеті, щоб завершити дорогу на Новомиргород, починаючи із траси Кропивницький-Умань і до тієї ділянки, де вже дорога нормальна. Левова частина робіт там вже виконана. Фінансування передбачено, тож цьогоріч плануємо завершити ремонт.

Традиційними вже стали скарги водіїв з приводу стану доріг після танення снігу. Сергій Кузьменко прокоментував цю проблему так:

– Так, люди бідкаються, що зійшов сніг і дорога зійшла за ним. Якщо дорогу капітально не ремонтувати, то іншого результату і весною 2020 року не буде. Коли проводиться лише ямковий ремонт для забезпечення проїзду, то такий автошлях слугуватиме влітку, восени. А після зимових перепадів температури, опадів, зрозуміло, навесні ситуація на тих ділянках повториться.. Ревізією стану доріг займається сьогодні Служба автомобільних доріг, вже почалися ямкові ремонти – це їхній прямий обов’язок. Але це не системний ремонт доріг, це скоріше забезпечення неаварійності. Ми за півтора-два роки відремонтували, умовно кажучи, 150 кілометрів державних доріг і ще 100 кілометрів місцевих. Це капітальний ремонт, а не латки на ямах. Щоб мати сучасні дороги, нам потрібно їх капітально ремонтувати. Це дозволить мати дорогу, яка не потребуватиме ремонту ще п’ять, десять років.

Що буде із селищем Смоліним?

Формат програми «Звіти. Наживо» передбачає і топ-проблему. Під час ефіру минулої п’ятниці топ-проблемою стало те, що в селищі Смоліне закриється бюджетоутворююче підприємство – Смолінська уранова шахта. Детально цю ситуацію ми описували в матеріалі «Народного слова» «Чи врятують Смоліне протести?» (номер від 19 квітня 2018 року). Що станеться із шахтарями та їхніми сім’ями? На це запитання відповів також  Сергій Кузьменко:

– Хочу сказати всім шахтарям, а в нас на Кіровоградщині їх три тисячі працює, – що на енергетичну незалежність України впливає й кількість власного палива, а в даному випадку говоримо про уран. І тому держава в першу чергу зацікавлена мати власне паливо і власну атомну енергетику. Так склалося, що на Кіровоградщині розташовані майже всі запаси урану країни. Ті шахти, які працюють вже десятки років, виснажують запаси корисних копалин, і природно, що ми матимемо з часом переміщення підприємств на нові місця видобутку урану. Ми знаємо, що в Смоліному запаси вже невеликі. З кожним роком родовища вичерпуються, зростає собівартість видобутку, економісти вже кажуть про недоцільність такої діяльності. Та і держава, і уряд розуміють, що кожен шахтар має отримати нове робоче місце. І ці місця є: Костянтинівська шахта, яка розвивається, має багато запасів уранової руди високої якості. Тож ми переконані, що держава і уряд надалі інвестуватимуть в розвиток уранової галузі на Кіровоградщині. І ті, хто сьогодні працює на шахті Смолінській, – географія нескладна, є транспорт – поїдуть за декілька кілометрів, щоб працювати в іншій шахті. Це не має турбувати власне шахтаря: це справа уряду, менеджерів, концернів зорганізувати все таким чином, щоб видобуток був. А справа шахтарів – приходити на роботу, чесно робити свою справу і отримувати за це зарплату і соціальний пакеті. Так воно і буде.

Аеропорт у Кропивницькому

Журналісти «НС» в свою чергу нагадали, що рік тому, на початку березня, державний секретар Міністерства інфраструктури України Андрій Галущак відвідав Кіровоградщину. Головною темою робочого візиту було відновлення роботи аеропорту в Кропивницькому. Ще тоді Сергій Кузьменко за підсумками зустрічі запевнив, що є перспективи інвестування коштів з Держбюджету на цей проект. Та чи є перспективи відновлення летовища в обласному центрі?

– Щодо цього питання є дві позиції, – пояснив Сергій Кузьменко в прямому ефірі. –  Перша: фахівці говорять, що нам потрібен класичний міський аеропорт реконструювати, будувати злітну смугу, щоб різні авіакомпанії надавали свої послуги. Але будівництво цієї смуги коштуватиме мільярди гривень. Це моя оцінка і оцінка деяких фахівців, з якими я спілкувався. Водночас в Європі і у всьому світі є досвід подвійного використання тієї інфраструктури, яка вже збудована. І в нас є злітно-посадкова смуга, де можуть приземлятися найважчі літаки– той же літак «Мрія. Існує рішення, завдяки якому Кіровоградщина зможе отримати авіаційне сполучення набагато швидше, ніж ми думаємо. Після консультацій з військовими буде видно.

Про медичні заклади та шкільні автобуси

Другим важливим досягненням області, окрім будівництва доріг, Сергій Кузьменко назвав ремонти вже діючих і будівництво нових медичних закладів, а також підвезення учнів до опорних шкіл:

– Сюди ми продовжували інвестувати як державні кошти, так і кошти обласного бюджету. І райони, і міста також підтримували цю ініціативу на умовах співфінансуванні. І не помітити, як змінилися наші медичні установи неможливо. І я вже не кажу про третій рівень: про обласну лікарню, обласну дитячу лікарню, онкоцентр, в якому з’явилася сучасна операційна на 9 поверсі, госпіталь для ветеранів війни, станцію переливання крові. В нас в районних і міських лікарнях, як мінімум, відремонтовані пологові, дитячі, терапевтичні відділення. Деякі райони запевняють, що цьогоріч готові презентувати повністю відремонтовані районні центральні лікарні. Ми збудували нових 18 амбулаторій в рамках президентської ініціативи. І це не тільки будівля, а й лікар, це і санітарний транспорт, обладнання. Цьогорічні плани включають будівництво ще чотирьох амбулаторій загальної практики – сімейної медицини. Серед пріоритетних завдань на цей рік – придбання нових автомобілів “швидкої допомоги”.

За останніх декілька років ми придбали більше 40 шкільних автобусів. А в 2019 році ще 22 шкільних автобуси Кіровоградщина отримає. Щоб кожна дитина могла приїхати комфортно до якісної оснащеної школи і здобути якісну освіту.

Чи будуть три райони?

Про законопроект  №9333 «Про зміну меж районів Кіровоградської області», ініційований одним з народних депутатів, ми вже писали в «НС» («Скільки районів пропонують Кіровоградщині?» в номері від 6 грудня 2018 року). Нагадаємо: цим проектом передбачається створити всього три райони на Кіровоградщині – Кропивницький, Олександрійський та Голованівський. Прокоментувати це Сергія Кузьменка попросив один із додзвонювачів під час прямого ефіру:

– Я як голова ОДА не отримував завдання від уряду чи Адміністрації Президента пропрацювати якісь адміністративні зміни і формування нових районів. Якщо певні політики мають особисту ініціативу – то я не готовий коментувати ініціативи.

Перспективи Світловодського району

Під час ефіру зателефонувала мешканка Світловодського району, яка бідкалася, що її син шукає підробіток у Польщі, а хотілося б мати більше робочих місць на Кіровоградщині. У відповідь Сергій Кузьменко пояснив, що нічого поганого у можливості туризму, в тому числі й робочого, немає.

– Завдяки безвізу син може поїхати за кордон і подивитися на умови праці там. Де знайти краще місце роботи – це вільний вибір людини, а тепер не обтяжений для українців оформленням віз. Водночас ми розробили Перспективний план розвитку області на найближчих два роки. Якщо зазирнути в розділ «Світловодський район», то бачимо, що тут є великий річковий термінал ,який будується. Відкрився соєвий завод на 200 робочих місць, завод за переробки соняшнику – ще 200 місць. Нова теплиця побудується в селі Велика Скельова.

За інформацією Головного обласного управління статистики, кількість вакансій, заявлених роботодавцями до обласного центру зайнятості, в січні 2019 року збільшилась на 24,7 відсотка у порівнянні з груднем 2018 року і на кінець місяця становила 2,2 тисячі одиниць. А Перспективний план розвитку Кіровоградської області можна знайти на сайті облдержадміністрації: kr-admin.gov.ua

Президентські вибори

Президент асоціації «Громадські ініціативи» Любов Лук’янцева попросила прокоментувати інформацію, яка нещодавно з’явилася в пресі: начебто Сергій Кузьменко очолює виборчий штаб Петра Порошенка. Сергій Кузьменко відповів на це так:

– Дійсно, я очолюю команду Петра Порошенка як Президента на Кіровоградщині, і це не є таємницею: адже я є головою обласної державної адміністрації. Серед моїх повноважень є в тому числі й організація проведення виборів в області якісно й своєчасно. Я як голова обласної держадміністрації не можу очолювати жодних виборчих штабів, а продовжую очолювати виконавчу гілку влади на Кіровоградщині.

Ірина ТРЕБУНСЬКИХ

Фото Ігоря Демчука

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here