Черговий проект облаштування першої велосипедної доріжки в Кропивницькому під назвою «Велокроп» подав на фінансування велолюбитель і віднедавна заступник міського голови обласного центру Андрій Паливода – цього разу в рамках щорічного проекту «Громадський бюджет». Про це автор розповів 3 червня під час презентації ідеї з нагоди Міжнародного дня велосипеда.
Посадовець-ентузіаст сподівається на підтримку проекту мешканцями Кропивницького, і з Громадського бюджету буде виділено 1,5 мільйона гривень, аби реконструювати як пішохідні смуги, так і проїжджі частини, що розташовані паралельно майбутнім велосмугам. Також це робиться з метою безпечного руху вулицями міста всіма учасниками дорожнього руху.
– Кропивницький має бути містом європейських стандартів, а це означає зручним для всіх мешканців, екологічно чистим, із налагодженою транспортною інфраструктурою, яка включає велосипедні доріжки і дає можливість вільно та швидко пересуватися, – наголосив Паливода. – Велосипед не здійснює шкідливого впливу на довкілля – викидів, шумів тощо. І я впевнений, що Кропивницький, за прикладом багатьох європейських міст, має збільшувати кількість цього екологічно чистого виду транспорту.
На думку автора проекту, головною перешкодою для активного розвитку велосипедного руху є відсутність відповідної інфраструктури, тож люди просто бояться користуватися цим транспортом з огляду на небезпеку для свого життя і здоров’я. Тому ретельно й безпечно облаштовані доріжки можуть підвищити мобільність користувачів велосипедного транспорту, забезпечити комфорт всім учасникам дорожнього руху, покращити якість життя мешканців міста, а у перспективі – поліпшити екологічну ситуацію у місті. Звісно, коли на вулицях більше велосипедистів, це розвиває і популяризує велосипедний рух. Також це змусить почати користуватись велосипедами і наших патрульних поліціянтів – адже подарунок міського голови Андрія Райковича й досі вкривається пилом у гаражах Управління патрульної поліції міста.
– Наше місто може отримати велодоріжку, яка буде облаштована з використанням сучасних технологій. Це буде зручний та безперешкодний рух велосипедистів від найбільш населених районів міста, 101-го та 102–го мікрорайонів, через Дендропарк повз Колгоспний ринок до парку «Козачий острів», де зазвичай проводиться багато різноманітних заходів. Маршрут загальною довжиною 12 кілометрів буде прокладений в обох напрямках.
Також для популяризації велосипедного руху у місті створено перший у Кропивницькому чат-бот, розробником якого є Агенція Цифрових Комунікацій, зокрема Андрій Флоренко. Ним можуть скористатися всі бажаючі, аби дізнаватися про велосипедний рух, про події та спільноту велосипедистів. Підписатися на чат-бот можна за посиланням: https://m.me/velokrop?ref=w6230502. Також про проект «Велокроп» можна дізнатися на сторінці у Фейсбуці: https://www.facebook.com/velokrop/.
Водночас слід нагадати, що це не перший проект такого напряму в обласному центрі. Кілька років тому до міської влади було подано низку розробок місцевого велоклубу «Там-Де-Ми», які передбачали сполучення парку Перемоги (міський сад) з Ковалівським парком теренами мікрорайону Шкільний та набережною. Ще один проект передбачав сполучення Ковалівки з селищем Гірничим, Кущівкою та Завадівкою вздовж річки Інгул. Врешті учасники перемовин зупинились на першому проекті, для уточнення та координації дій щодо якого було створено робочу групу. До неї увійшли згаданий вже Андрій Паливода, заступник міського голови Олександр Мосін, депутат міської ради Сергій Бойко, що обіймав тоді посаду секретаря міськради, та автор цих рядків. Управління ЖКГ міста, очолюване тоді Віктором Кухаренком, запевняло, що «все буде добре», але згодом Кухаренко зізнався, що кошти перекинуті до «загального проекту облаштування набережної», після чого велоспільнота зрозуміла, що «діла не буде»…
Велоклубівці намагалися самотужки запровадити безпечні маршрути, оприлюднивши їх на власному сайті і поширюючи у соцмережах, але з невідомих авторові причин ця ідея пішла в історію разом з клубним сайтом.
Тож сподіваємось, що цього разу велодоріжка отримає більш офіційний статус і стане фіналісткою голосування. Але все залежить від голосів. Тож, велоспільното міста, давайте доведемо владі свою дієвість, свою згуртованість і свою гідність. Ми дійсно цього варті!
Максим ГУЦАЛЮК