Галерея «Єлисаветград» запроваджує новий формат зустрічей. Поради не від тих, хто пожив віку і побачив життя, а від молодих, але вже успішних та реалізованих. Спочатку власник галереї Микола Цуканов планував, що аудиторія складатиметься з «тих, кому за…», однак виявилося, що ця тема цікава усім. Тож ніякої дискримінації за віком!
«Першими ластівками» стали Вітольд Лунтовський та Катерина Мурована. Обоє мають справу з виробництвом відео. Катерина закінчила Київський національний університет кіно і театру ім. І.К.Карпенка-Карого, де вивчала драматургію кіно і телебачення, а також Київський міжнародний університет (за спеціальністю режисура кіно і телебачення), зараз працює на телеканалі «Вітер», а також у продакшені «I see You». Вітольд, відомий у соцмережах як засновник «William Todd production», спеціалізується на створенні фешн та промовідео, а також є автором роликів для галереї «Єлисаветград».
Молоді люди розповіли про те, чому лишаються жити у рідному місті, про створення відео, зокрема кліпів, ставлення до власних робіт та конкуренції, улюблені фільми і музику тощо. Далі – пряма мова.
Вітольд Лунтовський: «Мене завжди приваблювало, коли є ідея, яку потрібно вкласти буквально в одне речення – і більше нічого немає. Це можна донести до людей за допомогою аудіовізуального мистецтва. В основному ми займаємося промороликами: це реклама або трейлери, тізери заходів. Ми робимо відео у галузі моди і краси, а також соціальне. Нещодавно зняли ролик для чиказького глянцевого журналу. Наша місцева фотографка Ярослава Павленко зробила кілька знімків для цього видання, і їх треба було супроводити відео. У ньому задіяні наші дівчата з модельного агентства, а знято це в Кропивницькому. Дуже добре перебувати у рідному місті, де все знайоме, але співпрацювати з кимсь з-за кордону. Ми намагаємося знайти у нашому місті такі місця, які можна цікаво інтерпретувати, орієнтуючись на замовника. У нас є п’ять відеороликів для глянцевих журналів – і їм насправді цікаве наше бачення. Зараз взагалі можна мандрувати, нікуди не виїжджаючи. Інтернет дозволяє спілкуватися з ким завгодно і працювати для кого завгодно, перебуваючи у комфортних для себе умовах».
У БОБРИНЦІ… «ПІДВІШУЮТЬ» ПРОДУКТИ
Катерина Мурована: «Чому я не виїхала? Я, мабуть, «теплична рослина». Для мене було викликом поїхати на навчання до Києва у 16 років. Чотири роки я постійно жила там, навідуючись сюди лише у гості, а на п’ятий, коли навчалася на магістратурі, перебувала то тут, то там. Пробувала «закріпитися» у столиці, але коли минулого літа попрацювала місяць на «Новому каналі», то зрозуміла, що це зовсім не моє. Там формат роботи не передбачає такого спілкування, як нас, у невеликих містах. У нас своя знімальна тусовка, всі одне одного знають. За кордоном дуже класно, але мені вистачає інших країн, коли я їжджу туди відпочивати. Однак якщо придивитися, то там так само треба багато працювати, аби чогось досягти, – як і у нас. А ще для мене важливо працювати там, де я можу створювати якийсь продукт з нуля».
Катерина не сприймає людей, які займаються тим же, що і вона, як конкурентів і завжди визнає талант там, де він є. Режисерка вважає, що на кожного є свій замовник, якому сподобається співпрацювати. Вітольд зазначив, що із замовниками з-за кордону простіше, тому що там, по-перше, більш відкриті люди, а по-друге, не розвинено кумівство. На питання про «сидіння» у соцмережах Вітольд відповів, що там треба бути, аби відслідковувати тренди, тенденції, бачити, що нового придумують глянцеві видання. А ось Катерина зізналася, що Інстаграм для неї – щось на кшталт публічного щоденника, де вона розміщує фото, гарні кадри з повсякденного життя, придумуючи підписи до них. Проте через завантаженість на роботі на соцмережі просто не вистачає часу, з усіх позаробочих справ вона встигає хіба що на ранкові заняття йогою.
Вікторія ШКАБОЙ
ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС ЖУРНАЛІСТСЬКИХ МАТЕРІАЛІВ «ДІЙ АКТИВНО! ЖИВИ ПОЗИТИВНО!» ІНІЦІЙОВАНИЙ БЛАГОДІЙНИМ ФОНДОМ ОЛЕКСАНДРА ШЕВЧЕНКА ТА УКРАЇНСЬКИМ ЖУРНАЛІСТСЬКИМ ФОНДОМ.