ЯК У КРОПИВНИЦЬКОМУ ВИКОНУЮТЬ БЮДЖЕТНІ ПРОГРАМИ

0
769
views

Громадські організації реалізували проект з оцінки якості місцевих бюджетних програм. При аналізі з’ясували, хто відповідає за виконання програм, де знайти показники якості та чи відповідають вони реальності.

До реалізації проекту долучилися громадські організації «Асоціація Політичних Наук» та «Богуслав Січ» спільно з коаліцією громадських організацій «Рада Експертів».

Для аналізу було обрано дві бюджетні програми: «Програма капітального будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення міста Кропивницького на 2016-2018 роки» та «Програма природоохоронних заходів місцевого значення на 2018 рік». Про мету проекту розповів голова ГО «Асоціація Політичних Наук» Дмитро Сінченко:

– Ми аналізували процес розробки, виконання та звіти про виконання бюджетних програм на місцевому рівні. За результатами сформували рекомендації, як можна вдосконалити та підвищити ефективність виконання бюджету.

Як з’ясувалося, в Кропивницькому не існує алгоритмів, за якими можна залучати громадськість до формування бюджетного процесу. Так, у міськраді не обумовлено процедури залучення громади міста до бюджетного процесу та підготовки бюджетних програм.  Також не визначаються часові рамки для кожного запланованого заходу бюджетної програми.

Щодо оцінки виконання програм, то в міськраді проводиться відповідний аудит. Та водночас оцінки подаються без порівняння досягнутих показників із показниками попереднього року та із середніми показниками аналогічних програм по країні. Тобто показники є, а чи задовільні вони – невідомо.

Хто в місті має стежити, наскільки ефективно впроваджуються програми за кошти містян? Міська влада Кропивницького не має чітко визначених посадових осіб, в обов’язки яких входить відстежувати та визначати ефективність і якість бюджетних програм. Водночас проміжні звіти головного розпорядника бюджетних коштів та паспортів програм публікуються на сайті міськ-
ради.

Звісно, є різні показники виконання програм. Та тут існують проблеми.

– Якщо формально показники виконання бюджетної програми задовольняються, то фактично зрозуміло, що ці показники недолугі. Наприклад, є такий показник у програм з озеленення міста, як кількість знесених дерев. Не логічно визначати ефективність програми з озеленення таким показником. А показник виконується й іноді навіть перевиконується, – пояснив Дмитро Сінченко.

Тобто програма з озеленення міста формально виконується, та фактично місто від цього зеленішим не стає. І хоч інформація на сайті міськради про виконання паспорта програми є, але протокол ЖКГ-комісії за результатами розгляду та оцінки звіту про виконання на сайті міськради активісти так і не знайшли. Позитивним є те, що звіт про виконання паспорта програми та пояснювальна записка, в тому числі щодо розбіжностей між плановими та фактичними показниками її виконання, розміщені на сайті міськради.

При цьому інформація про виконання бюджетних програм ЗМІ не надається, тому і не висвітлюється в них.

– Інформацію ми збирали, не представляючись громадськими діячами. Користувалися лише тими джерелами, які доступні всім жителям Кропивницького. Моніторинг проводили з листопада 2018 до лютого 2019 року, – підкреслив Дмитро Сінченко.

Ірина ТРЕБУНСЬКИХ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here